onsdag 16 mars 2016

M varken mer eller mindre av Petra Backström


Beskrivning från Adlibris:

Vi har exet som jag fortfarande ligger med
vi har stalkern som aldrig ger sig
vi har kompisens pappa som stöter på mig
och vi har killen som jag inte vet om jag borde falla för
Det är lätt att se tillbaka och tänka: Vad såg jag i dom andra tre?
Men man vet ju så lite innan allt har hänt.


Mina tankar:

Varför läser jag inte fler svenska ungdomsböcker? För när jag väl gör det så älskar jag ju dom.
M varken mer eller mindre av Petra Backström är en jättecharmig bok som får mig fast från första sidan.
Sträckläser den och det är tur att den är lättläst för det här är en bok som är svår att lägga ifrån sig.

Gillar Maj och det är riktigt spännande att få följa med på hennes små äventyr.
Tycker om språket och vad jag förstår är det här Petra Backströms första bok.
Hoppas på fler böcker för det här var riktigt bra!

Betyg:

4/5

Finns att köpa på Adlibris / Bokus

Tack till Rabén & Sjögren för boken!


4 kommentarer:

  1. Jag är också dålig på att läsa svenska ungdomsböcker. Konstigt egentligen eftersom jag gillar young adult men det blir bara inte av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser också en del young adult men just svenska ungdomsböcker är jag dålig på att fånga upp.

      Radera
  2. Denna blir jag bara mer och mer nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, gillade den så hoppas du också kommer att göra det!

      Radera