fredag 2 september 2016

Månadsrapport Augusti


Det här inlägget hade jag tänkt att skriva redan i går men jag var alldeles för trött.
Sista veckan har sambon och dottern legat utslagna i feber och förkylning och jag själv har gått runt i en dimma av trötthet och huvudvärk.

Sju böcker hann jag med att läsa i augusti och jag är ganska nöjd med det. Hann inte med någon ljudbok så jag har pausat mitt konto hos Storytel just nu eftersom det känns onödigt att betala när jag inte hinner lyssna.
Alltså jag hinner väl lyssna egentligen, det är inte det men jag har börjat lyssna mer och mer på podcast just nu i stället.
Sen åker jag inte lika mycket buss längre nu när jag kör egen bil så då blir det inte att jag lyssna lika mycket.
I bilen när jag kör så kan jag inte koncentrera mig på ljudböcker så då blir det musik i stället.

Böckerna jag läste i augusti var:

* Välkommen hem av Johanna Lindbäck
(påbörjades redan i juli men läste det mesta i augusti så den kommer med här)
* Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson 
* Nakenlek av Katerina Janouch
* Sekten från Dimön av Mariette Lindstein
* Dansa min docka av M.J. Arlidge
* Oryx och Crake av Margaret Atwood
* Flickorna på englandsbåten av Lone Theils

Att välja månadens bästa den här gången var riktigt klurigt eftersom jag gillat nästan alla böcker jag läst väldigt mycket.
Men det får nog bli Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson ändå för att jag tyckter nog den har varit bäst.
Men  Oryx och Crake av Margaret Atwood tyckte jag också var väldigt bra.
Lika så Sekten från Dimön av Mariette Lindstein är också en favorit den här månaden även om det tog ett tag in i boken innan jag fastnade.

Månadens sämsta:

Nakenlek av Katerina Janouch var inte en bok som passade mig tyvärr.




2 kommentarer:

  1. Krya på er! Flickorna på Englandbåten är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Många böcker där som jag skulle vilja läsa :)

    SvaraRadera