tisdag 25 april 2017

Se mig, Medusa av Torkil Damhaug



Beskrivning från Adlibris:

"Axel Glenne, sonen till en norsk krigshjälte, driver en lukrativ läkarmottagning och lever ett till synes harmoniskt familjeliv. Morgonen efter en tung jour händer det som kommer förändra hans tillvaro helt: En kvinna hittas död i Nordmarka, med skador som ser ut att komma från en björn. Kort därefter hittas ännu en kvinna riven och dödad. Förutom de brutala skadorna verkar kvinnorna inte ha någonting gemensamt ... utom Axel Glenne."

Mina tankar:

Jag hade väldigt höga förväntningar på den här boken och de uppfylldes väl till en viss del under läsningen men det är något med Axel Glenne som stör mig.
Jag gillar inte honom alls, inte så att han irriterar mig utan mer att han känns obekväm att läsa om.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men nej, han föll mig inte i smaken.
Han framställs som en duktig läkare och familjefar men jag får ingen trovärdig känsla för honom.

Annars så tyckte jag att det här var en ganska så spännande bok, den gick fort att läsa och slutet överraskade mig.
Det är många twister och vändningar som gör att boken blir svår att lägga ifrån sig.
Man tänker hela tiden "bara ett kapitel till"..

Den här boken har fått jättebra recensioner och jag kan till en viss del hålla med, bara önskar att jag hade gillat karaktärerna lite bättre.

Betyg:

3/5

Finns på Adlibris / Bokus

Tack Bokfabriken för boken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar