fredag 26 april 2013

30 days of books . Day 6

Dagens fråga:
A book that makes you sad

Tycker denna är jättesvår att svara på. Blir inte så ofta ledsen av böcker jag läser. Visst att jag kan gråta och bli känslosam men ledsen är så mycket mer för mig.
Sen undviker jag böcker som jag vet skulle göra mig ledsen som ex handlar om att barn far illa.. 
Jag kanske är feg som väljer bort sorgsna böcker men jag vill inte bli ledsen när jag läser eller läsa om sånt som får mig att må dåligt.
Finns redan så mycket otäckt som händer i den verkliga världen och när jag väljer en bok så vill jag inte läsa om sorgligheter.

Som jag skrev i går så läste jag färdigt Livet efter dig av Jojo Moyes och visst rann tårarna men jag kan inte säga att  det var för att boken fick mig att bli ledsen utan det var så mycket andra känslor i den historien.

Blev kanske snurrigt inlägg men hoppas nån förstå!

1 kommentar:

  1. Den frusna trädgården av Kristin Hannah
    https://ensoligdag.wordpress.com/2011/12/28/den-frusna-tradgarden/

    SvaraRadera