fredag 13 december 2013

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

Titel: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Författare: Lucy Dillion
Antal sidor: 454
Förlag: Forum Bokförlag

Beskrivning från Adlibris:



Rachel Fielding har på kort tid lyckats försnilla ett glamoröst jobb på en pr-firma, en attraktiv pojkvän och en chic våning i centrala London. Hon är trettionio år och framtiden ter sig tämligen osäker. Men en dag får hon ett oväntat besked. Hon har fått ärva sin mosters hus på landet, hennes bordercollie och ett hundstall fullt med herrelösa hundar.

Med bävan flyttar Rachel dit men upptäcker att hon blir alltmer engagerad i sina fyrfota skyddslingar. Kanske beror det delvis på George, traktens buttre men rysligt attraktive veterinär ...

Ensamstående tvåbarnsmamman Zoe kommer till Rachel för att lämna en liten valp för omplacering. Besöket resulterar i något helt annat än hon tänkt sig. Och Natalie lever i ett lyckligt men barnlöst äktenskap med Johnny. När Natalie förlorar jobbet bestämmer de sig för att tillfälligt ta hand om Bertie, en glupsk och egensinnig basset, vilket visar sig medföra en minst sagt överraskande förändring i deras liv.

Mina tankar om boken:

Älskade den här boken. Dels så var den jättebra och mysig och dels så tror jag att jag läste den vid rätt tidpunkt.
När ens riktiga liv känns sönderstressat så var detta en perfekt verklighetsflykt.
Var längesen jag har längtat hem bara för att få fortsätta läsa!

Man får följa tre olika kvinnor i boken och jag tyckte om de lika mycket allihop. I bland när man läser böcker som följer olika personer så kan det vara någon som man inte fastna för lika mycket och man vill bara att deras stycken ska ta slut men så var det inte här.
Även om jag i bland blev lite irriterad på Zoe så gjorde det ingenting.

Berättelsen är förutsägbar och det gör ingenting, vill inte ha några överraskningar så hela historien känns trygg att läsa.

Blir sugen på te och baconsmörgåsar och funderar på att öppna ett hunddagis!

Betyg:


5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

1 kommentar:

  1. Älskar den här boken, har aldrig varit så sugen på att skaffa hund som när jag läste den här boken!

    SvaraRadera