lördag 14 januari 2017

De fångade av Karin Slaughter



Beskrivning från Adlibris:

"Män och fruar. Mödrar och döttrar. Hemligheter binder dem samman. Hemligheter som kan bli deras död.

En före detta polis med tvivelaktigt rykte hittas mördad. Blodiga spår på brottsplatsen avslöjar att det finns ytterligare ett offer: en kvinna. Men nu är hon försvunnen. När Will Trent börjar nysta i fallet leder frågorna till hans eget förflutna. Snart inser Will att hans tillvaro är ett korthus, som kan fall sönder vilken sekund som helst."

Mina tankar:

För lite mer än ett år sen läste jag De vackraste av Karin Slaughter som jag gillade väldigt mycket och blev därför nyfiken på fler böcker av samma författare.

De fångade fångar mig inte alls på samma sätt tyvärr.
Första halvan av boken går ganska segt att läsa, det är många karaktärer och det är på tok för långa kapitel.
Men någonstans i mitten så lossnar det ganska rejält. Jag får mer hum om alla personer och historien börjar bli riktigt spännande.
Väldigt synd att det tog mig så lång tid att fastna för annars är det en väldigt spännande bok men efter den jobbiga uppförsbacken till att börja med blir det bara ett godkänt från mig.
Kan även tillägga att den här boken lästes under en av mina värsta lässvackor på många år så det kan spela en viss roll i mitt omdöme.

Karin Slaughter skriver för övrigt väldigt bra och jag kommer absolut att läsa mer av henne i framtiden!

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack HarperCollins Nordic för boken!



 

2 kommentarer:

  1. Jag upptäckte Karin Slaughter förra året och tänker absolut läsa mer av henne. Tyvärr verkar det som att hennes serie om Will Trent, som jag läste om, inte är översatt så jag får väl läsa hennes nyare böcker i stället :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att de Fångade inte var riktigt lika bra som De vackraste, ska bli spännande att se vad man tycker om nästa bok.

    SvaraRadera