torsdag 30 maj 2013

Sommarläsning!

Blev taggad av Frida på Fridas bokhylla att göra denna sommar tag!
Tack så mycket, blev jätteglad att nån tänkte på mig!



1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

1. Flickan från ingenstans av Justin Cronin
2. Stad av skuggor av Cassandra Clare
3. Den femte vågen av Rick Yancey
4. De utvalda: Tankeläsaren av Kristine Cashore
5. Hemligheten på Mercy Close av Marian Keyes

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?


Den tomma stolen av J.K Rowling

Var jätteglad när jag hade fått hem denna sen kom andra böcker emellan.
Läste en del dåliga recensioner och tappade lusten.
Känner ändå att jag måste läsa den.. snart!





3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Sängen, soffan, stranden, altanen, på resan..

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Alla ovanstående..

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Jag har stora förhoppningar på Den femte vågen av Rick
Yancey!





6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Ska man bara läsa en bok så tycker jag Livet efter dig av 
Jojo Moyes.
Så bra bok även om de kanske inte är en typisk sommarbok 
så är den helt fantastisk!







7. Strand eller hängmatta?

Strand


8. Deckare eller roman?

Deckare




9. Favoritgenre?

Deckare 



10. Tagga 3 andra!

Anna på Bokraden
Zelly på Zellys Bokblogg

Kommer inte på någon mer nu men har du inte gjort den så gör det!

7 kommentarer:

  1. Tack vad roligt att du taggade mig :) ska svara nu på en gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ser fram emot att se dina svar sen då!

      Radera
  2. Den tomma stolen, bra att du nämnden den. Hade tänkt att läsa den, men även här kom något annat emellan.

    SvaraRadera
  3. Hemligheten på Mercey Close läste jag i julas. Gillade den jättemycket, lite mer seriös än vanliga Keyes på ett positivt sätt.

    SvaraRadera