fredag 28 oktober 2016

Viskskrik av Kristina Emanuelsson


Boken Viskskrik tar med sin läsare på en riktig känslosam och omtumlande resa.
Vi får följa Alice, både som liten flicka och som vuxen kvinna och det är verkligen en väldigt sorglig historia.

Alice växer upp med en psykisk sjuk mamma och en alkoholiserad pappa och hennes barndom är allt annat än lätt.
Det påverkar Alice även som vuxen och de beslut hon tar i sitt liv.

Oj, vilken bok måste jag börja med att säga.
Till en början tyckte jag den var lite svår, mycket för att språket i boken är något som jag inte alls är van vid.
Det är vackert skrivet, nästan som poesi men det gör även läsningen långsammare för mig så därför tog det ett tag innan jag hittade rätt tempo.

Men när jag väl kommit in i boken och funnit mig tillrätta i språket så var det en njutning att få läsa den här boken.
Alice fastnade hos mig, både som liten flicka men även som vuxen och jag tror hon kommer stanna kvar ett tag till.
Trots att det är någon  vecka sedan jag läste ut Viskskrik så tänker jag fortfarande på boken och det är ett gott betyg om något.

Betyg:

4,5 / 5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack Calidris Förlag för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar