torsdag 10 november 2016

Kaninjägaren av Lars Kepler


Beskrivning från Adlibris:

"Joona Linna har suttit två år på den slutna anstalten Kumla när han förs till ett hemligt möte. Polisen behöver hans hjälp för att stoppa den gåtfulle mördaren som går under namnet Kaninjägaren.
Den enda länken mellan offren är att de alla hör ett barn läsa upp en ramsa om kaniner innan mördaren kommer.
Ödets tärningskast placerar överraskande tevekocken Rex Müller mitt i händelsernas centrum. För första gången ska han ta hand om sin son Sammy. Men istället för tre lugna veckor blir det en fruktansvärd kamp på liv och död.
Joona Linna och Saga Bauer är tvungna att börja samarbeta i hemlighet för att stoppa Kaninjägaren innan det är försent."

Mina tankar:

Kaninjägaren har varit årets mest efterlängtade bok för mig och nu när den är utläst så känner jag att jag vill ha mer på en gång.
Jag avundas er som har den här serien oläst för detta är något bland det bästa inom deckargenren som finns att läsa!

Kaninjägaren börjar fruktansvärt spännande och det är med andan i halsen och hjärtklappning man läser. Precis som en riktigt bra Kepler bok ska läsas alltså!
Tyvärr håller inte spänningen hela vägen i boken och det här är första boken av Kepler som inte levererar 100 % tycker jag.

Lite i historien känns som utfyllnad och det blir i bland lite rörigt.
Men mina vänner det är ändå förbannat bra! 
Ni får komma i håg att när det gäller Keplers böcker är mina förväntningar otroligt höga och trots att inte boken levererar fullt ut är den ändå bättre än de flesta andra deckare jag läst.

Bokens slut tyder på att vi inte har sett det sista av Joona Linna och nu hoppas jag bara att jag inte behöver vänta två år på en fortsättning!

Betyg:

4,5 /5

Finns att köpa på Adlibris / Bokus

Tack Albert Bonniers Förlag för boken!

1 kommentar:

  1. Trist att boken inte riktigt levererar hela vägen, men den får ändå högt betyg, tur det för mig som är så sugen på att läsa den men inte har inskaffat den än!!

    SvaraRadera