onsdag 23 augusti 2017

Vargarnas tid av Elisabet Nemert

Beskrivning från Adlibris:

"VÄRLDEN BRINNER och ondskan breder ut sig överallt. Även i Sverige, där världens första rasbiologiska institut har grundats för att skydda den rena svenska rasen. Landets gränser är stängt för judar och i Tyskland sprider nazismen sitt gift över världen.

Men vid sidan av ondskan går kärleken. I sökandet efter tre försvunna finska krigsbarn träffas Magdalena och Carl-Magnus. De kommer från skilda världar men förenas i sin kamp mot mörkrets makter. Det blir ett livsavgörande möte som kommer att förändra deras och andras liv för all framtid."


Mina tankar:

Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på Vargarnas tid men det var en bok jag tyckte väldigt mycket om.

Det var spänning, kärlek och historia och även lite övernaturliga inslag.
Det här är en bok jag vanligtvis kanske inte hade valt att läsa men när den nu blev nominerad till Årets bok 2017 så blev jag nyfiken och visst lever den upp till alla lovord den fått.

Man dras fort in i handlingen och jag fastnade jättemycket för huvudkaraktärerna.

Jag gav dock inte den min röst i Årets bok eftersom jag redan har en annan favorit, men Vargarnas tid är ändå en helt klart läsvärd bok som jag starkt kan rekommendera.

Betyg:

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar