måndag 8 juli 2013

Lyssnat på: Secret: Det hemliga sällskapet av L. Marie Adeline


Titel: Secret Det hemliga sällskapet
Författare: L.Marie Adeline
Språk: Svenska
Längd: 7 t 27 m
Inläsare: Mirja Turestedt


Beskrivning från Storytel:

Cassie jobbar som servitris på ett kafé i New Orleans. Hon har ett trassligt förhållande bakom sig. Livet kunde vara ljusare. Men en dag hittar hon en dagbok som någon av kafégästerna har glömt kvar. Hon kan inte låta bli att läsa: 'hans mun mot mig ... har aldrig känt mig så levande ... den sköt genom mig som en het ... kom över mig i vågor, virvlande ... lutade mig fram över ...' Plötsligt öppnar sig en ny och lockande värld för Cassie, som börjar längta efter att utforska sig själv och sina drömmar också sådana som hon knappt ens visste att att hon hade. Kort därpå introduceras hon för det hemliga sällskapet S.E.C.R.E.T. där kvinnnor hjälper kvinnor att förverkliga sina innersta erotiska fantasier. Efter en kort tvekan bestämmer Cassie sig för att ge efter för sin nyfikenhet. Sällskapets ledord är: Inga fördomar. Inga gränser. Ingen skam. S.E.C.R.E.T. Det hemliga sällskapet är ett romantiskt och vågat äventyr med en oemotståndlig kvinnlig huvudperson som man gärna läser mer om.

Mitt omdöme:

Nu är jag ingen expert på erotiska böcker, har i stort sett bara läst Femtio nyanser böckerna tidigare men eftersom jag gillade de så trodde jag att jag skulle gilla detta med.

Och det gjorde jag faktiskt även fast det inte alls var någon likhet med Femtio nyanser.

Huvudpersonen Cassie är en intressant karaktär och att följa hennes utveckling med hjälp av Secret är ganska roande.

Däremot finner jag historien i sig och hela det här hemliga sällskapet ganska obehagligt på något vis.
De männen som anlitas av sällskapet för att uppfylla kvinnornas fantasier får det betalt eller vadå? 
Nä tyckte det var lite konstigt.
Fast om man bortser från mina moraliska tankar så var det mysig sommarlyssning!

Slutet lämnas öppet och jag misstänker att det kan komma en fortsättning och jag kommer nog fortsätta lyssna/läsa för som sagt jag gillade Cassie och vill veta hur det går för henne.

Betyg:

4/5

Köp boken på  AdlibrisBokuscdon

Eller gör som jag och lyssna via Storytel





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar