fredag 20 mars 2015

Bokbloggsjerka 20 – 23 mars

Fredag och innan jag åker i väg till jobbet tänkte jag passa på att svara på Annikas bokbloggsjerka!



Veckans fråga kommer från Carola:


Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.

När jag började blogga för två år sedan så tänkte jag inte så mycket på att andra skulle läsa min blogg.
Men sen började folk kommentera och jag såg på besöksstatistiken att jag hade läsare.
Jättekul!

Jag försöker svara på alla kommentarer jag får och att besöka andra bloggar och kommentera där.

Det som driver mig till att blogga är för att det är så himla kul.
Bloggen känns som en kompis och att få kommentarer från läsare är jätteroligt.

Jag försöker uppdatera bloggen dagligen men det är inte alltid man hinner.
Har sagt till mig själv att det får inte bli något stressmoment utan att det ska vara kul att blogga.
Känner jag någon vecka att jag inte orkar eller hinner med då får det faktiskt vara.

Att locka till mig nya läsare är kanske inte min starka sida. Behöver själv lite tips här!
Men jag länkar till min blogg i bland i olika forum när jag märker att det finns ett intresse för böcker.


42 kommentarer:

  1. Det viktigaste är ju att det är kul att blogga :)

    SvaraRadera
  2. För att få till ett inlägg varje dag har jag börjat "tidsbestämma" inläggen. Om jag redan har gjort ett långt inlägg idag och kommer på ett till som det inte är så bråttom med, kan jag ange att det ska publiceras i morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag brukar göra det med recensioner så att inte alla kommer på samma dag om jag skrivit ett par stycken.

      Radera
  3. total solförmörkelse denna dag! jag svarar också på alla kommentarer :)
    Men vem jerkar tillbaka och läser dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missade faktiskt solförmörkelsen i dag!

      Radera
  4. Det går ju inte riktigt att styra det här med att locka nya läsare, men hittar du nåt bra trick så säg till :)

    SvaraRadera
  5. Det absolut viktigaste är väl att man tycker det är kul - förhoppningsvis märks det på det man skriver också.

    SvaraRadera
  6. Att ha läsare är på något sätt en bonus :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker som Monika här, läsare är en bonus!

    SvaraRadera
  8. Bloggen som kompis, det är nog en bra inställning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag inte har så många runtomkring mig som läser så mycket är det skönt att ha bloggen.

      Radera
  9. Att det ska vara kul är nog det viktigaste, det lyser igenom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det syns på min blogg att jag har roligt!

      Radera
  10. Håller med om att det viktiga är att man tycker det är kul att blogga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen är det extra kul om den är någon som läser det man skriver!

      Radera
  11. Det är så roligt att få kommentarer :) Men att det är roligt är det viktigaste!!

    SvaraRadera
  12. väldigt viktigt att inte uppleva bloggen som ett stressmoment! det ska kännas kul att blogga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej ett stressmoment får det inte bli, då är det nog dags att ta en paus.

      Radera
  13. Det viktigaste är att ha roligt både när man bloggar och surfar på bloggar, den dagen man inte tycker det är kul längre får man sluta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar att läsa andras bokbloggar och titta på bilder på alla fina böcker!

      Radera
  14. Visst är det så att bloggen ska kännas som en kompis och att det är roligt att pyssla med inlägg och skriva recensioner, för det skiner genom tror jag och kanske gör det att någon läsare återvänder igen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får ju hoppas att man har ett par läsare som återvänder!

      Radera
  15. Det ska ju vara kul att blogga. Sen är det ju extra kul om man får kommentarer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommentarer är alltid kul och bokmänniskor lämnar alltid så trevliga kommentarer!

      Radera
  16. Visst ska det vara kul att blogga. Jag ser särskilt fram emot att skriva ett inlägg när jag kommit på något riktigt kul eller intressant att dela med mig av. Och jag trivs på min blogg, ett utrymme i ingenstans som är mitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Ett alldeles eget hemma mitt i cyberrymden. :-)

      Radera
  17. Det skall vara roligt att blogga. Man får försöka att inte låta det bli ett stressmoment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är det dags att ta en paus.

      Radera
  18. Det är verkligen roligt att blogga :) Håller med om att det inte får bli ett stressmoment!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det är väldigt kul och extra plus för alla trevliga personer man får kontakt med!

      Radera
  19. Det viktigaste är självklart att det är roligt, om det blir ett stressmoment tror jag den glädjen delvis försvinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bli det stressigt och massa måsten då känns det nog inte så kul längre.

      Radera
  20. Hade bloggen som ett stressmoment ett tag och vad jobbigt det blev... Försöker vara mer avslappnad och njuta av den nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du har hittat tillbaka till lugnet!

      Radera
  21. Att göra svarsvisit – som nu, tack för att du tittat in och lämnat spår hos mej – är en av de ”enkla” sakerna … "Med en bok är man aldrig ensam" står det i ditt blogghuvud. Man kanske hoppas att "med en blogg är man aldrig ensam" också är sant???

    SvaraRadera
  22. Besöka andra bloggar behöver jag bli bätte på. Iblan känns det som att tiden tar slut innan man gjort allt man vill :-)

    SvaraRadera