fredag 17 oktober 2014

Bokbloggsjerka 17 – 20 oktober

Fredag och dags för bokbloggsjerka!

Denna vecka är frågan:

Vilken bok bör man inte veta någonting alls om innan man själv läser den?


Denna vecka var frågan lätt!

Läste Kanske är det allt du behöver veta av E.Lockhart för ett par veckor sedan.
Det var en jättebra bok och ett perfekt svar på veckans fråga.
Detta är en bok som man absolut ska veta så lite som möjligt om innan man läser.

Har du inte läst den så gör det, för den är så bra!

Trevlig helg på er!!

33 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hoppas du får tillfälle att läsa den!

      Radera
  2. Åtminstone titeln passar ju bra på veckans fråga :) Ny bok för mig.

    SvaraRadera
  3. Okej, då ska jag väl läsa den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den ifall du läser den.

      Radera
  4. Känner inte till den alls så den är ju intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju mindre man vet desto bättre som man brukar säga :)

      Radera
  5. Intressant, den ska jag ta och titta närmre på!

    SvaraRadera
  6. När jag läser en viss typ av böcker gillar jag att bli överraskad, det är inte alltid lika viktigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Överraskningen i den här boken gör den så bra!

      Radera
  7. Vad kul, fler som tipsar om den. Blir att lägga i TBR-högen :-)

    SvaraRadera
  8. Nu är ni åtminstone två jerkare som tipsar om den. Tar den som julklappsförslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag sett 3-4 nu som tipsar om den!

      Radera
  9. Blev tvungen att googla boken (Kanske är det allt du behöver veta) efter detta, och kommentaren kunde t.ex. vara: "Om någon frågar hur den slutar? Ljug!". Så visst verkar det vara en bok som stämmer in på den här sortens böcker, helt klart. Trevlig helg på dig oxå! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag läste också det någonstans att man skulle ljuga om någon frågar hur boken slutar!

      Radera
  10. Den tänkte jag med på.

    SvaraRadera
  11. Den har jag inte läst men nu har jag sett flera som valde just den så den kanske måste kollas upp ;)

    SvaraRadera
  12. En synnerligen passande titel :).

    SvaraRadera
  13. Ja, den vet jag ju absolut ingenting om :-)

    SvaraRadera
  14. Såg att även någon annan tipsade om denna. Har inte hört talas om den så jag blev verkligen nyfiken.

    SvaraRadera
  15. Har inte läst den men är sugen. Vill oftast inte veta för mycket om en bok innan jag läser den.

    SvaraRadera
  16. Jag tror att vi är fyra minst som nämnt denna bok.

    SvaraRadera
  17. Jag är mycket nyfiken på den boken och det är många som tipsat om den under denna jerkan så den lär åka upp på min läslista!

    SvaraRadera
  18. Den här måste jag skaffa mig :)

    SvaraRadera
  19. Haha, jag tänker bara på Gilderoy Lockheart i Harry Potter när jag ser det namnet :)

    SvaraRadera
  20. Håller helt med! :)

    SvaraRadera