onsdag 27 april 2016

Veckans bokbloggsfråga


Nu var det ett tag sen jag svarade på Veckans bokbloggfråga.
Har en stund över nu i kväll så tänkte passa på!

Hur viktigt är det för dig att äga dina böcker? Köper du alla böcker du läser eller lånar du hellre? När det gäller de böcker som du vill äga, är det då viktigt för dig att ha samtliga böcker i en serie och att ha dem i samma format (pocket/inbunden, samma utgåva osv)?

Ärligt talat är det inte så viktigt för mig att äga böcker utan jag kan lika väl låna på biblioteket. 
Men jag köper hellre böckerna själv.
Anledningen till det är att då kan jag läsa boken när jag vill i den takten jag vill.
Vet flera gånger jag lånat en bok och sen varit tvungen att stressläsa den eller läst fast jag egentligen inte varit så sugen på just den boken just då.

De där med samma format ser ju klart snyggast ut i hyllan men det är egentligen inget som intresserar mig. Så länge böckerna är fräscha och hela så spelar det mig ingen roll.


4 kommentarer:

  1. Tidspress kan lätt bli ett problem och göra läsningen stressig. Håller med om att det är snyggare om det är i samma format, men egentligen spelar det ingen större roll

    SvaraRadera
  2. Tidspressen försvårar det där med bibliotekslån :( Ja visst kan saker och ting se snyggt ut i hyllan utan att vara ett måste :)

    SvaraRadera
  3. Svårt det där med att läslusten ska finnas samtidigt som man lånat boken, man kanske lånade boken och började läsa efter en impuls och så dalade det men så måste man skynda sig igenom som du säger, det låter inte så kul..

    SvaraRadera
  4. Jag gillar att låna böcker allt mer men jag vill gärna köpa min absoluta favoritböcker och ha dem i hyllan :)

    SvaraRadera