torsdag 9 februari 2017

Veckans bokbloggsfråga


Veckans bokbloggsfråga


Har du funderat på vilken målgrupp din bokblogg har? Skriver du för andra vuxna, för barn och ungdomar, för föräldrar, lärare, bibliotekarier… vilka vill du ska läsa din blogg? Gör du något speciellt för att just den målgruppen ska hitta din blogg och känna sig hemma där? 


Jag tror att min blogg riktar sig åt vuxna läsare som tycker om att läsa ganska så blandat men främst kanske deckare och en och annan ungdomsbok.
Tror kanske inte att jag har så många lärare eller bibliotekarier som går in här för tips yrkesmässigt utan de flesta som besöker min blogg är nog "hobbyläsare".

Främst så har jag min blogg för min egen skull men samtidigt är det klart att jag vill ha läsare.
Jag hoppas att de som hittar hit känner att de får tips från en vanlig enkel människa utan massa konstigheter.

Det med att få läsare till bloggen är inte alltid så lätt men jag hoppas verkligen att folk hittar mina recensioner och att jag kan ge tips och inspiration till att läsa!

4 kommentarer: