söndag 10 september 2017

En liten smakbit

Den här helgen läser jag Den osynlige väktaren av Dolores Redondo.
Tycker den är helt okej än så länge men har lite svårt för de spanska namnen, blandar i hop personerna lite. 
Sen vet jag inte om den här boken kommer vara övernaturlig eller något sådant för det kan jag också ha lite svårt för i bland.

Handlar om kriminalinspektör Amaia Salazar som leder utredningen av två hemska mord på unga flickor.
Handlingen tar plats på den baskiska landsbygden och frågan är om det är en mördare de jagar eller om det är en mytologisk basajuan som sägs leva i skogarna. 





"-Var är kroppen? frågade Amaia med lägre röst och halvt bortvänd.
-Vi har inte hittat den än, det är en svårtillgänglig trakt, ganska olik de andra. Växtligheten är tät, floden syns inte från vägen. Om det ligger en flicka därnere  blir det svårt att ta sig dit. Jag undrar varför han valt en sådan plats, kanske vill han inte att vi ska hitta henne lika lätt som de andra." 

-smakbit från sidan 61

Läs fler smakbitar Här!

26 kommentarer:

  1. En bok jag är lite nyfiken på att läsa! Tycker också det kan vara lite besvärligt när det blir många obekanta och ovanliga namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju mest van vid svenska eller engelska namn.

      Radera
  2. Jag har inte läst något av den här författaren, lite nyfiken är jag. ;) Övernaturliga inslag är jag inte alltid förtjust i om de förekommer i deckare, men det beror lite på hur det är skrivet. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte om övernaturliga inslag i deckare!

      Radera
  3. Min smakbit kommer från samma bok.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten, denna bok har gått min näsa förbi, eller man kanske ska säga ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lätt att hålla koll på allt, den kom ut i pocket nu i dagarna!

      Radera
  5. Jag gillade den, men "ovanliga" namn ställer alltid till det i mitt huvud :)

    SvaraRadera
  6. Det er alltid litt styr når navnene er veldig uvanlige og det er vanskelig å holde dem fra hverandre i hodet :-) Jeg tror heller ikke jeg har lyst på overnaturlige saker i krim, men hvis det er godt skrevet så kanskje?
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja tycker nog inte övernaturliga inslag hör hemma i deckare!

      Radera
  7. Aha. Läste en annan smakbit för en stund sedan, och jag blir bara mer och mer nyfiken på den här. Kan dock hålla med dig om att det kan vara svårt med namn som är för lika, då kan det bli lite kaos i hjärnan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller namn som är svåra att komma i håg.

      Radera
  8. En ny bok for meg, virker som bra krim :)

    SvaraRadera
  9. jag har läst den här. tack för smakebiten och påminnelsen!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Läser på tok för få böcker från Spanien

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är nog min första bok från Spanien!

      Radera
  11. Tack för smakbiten. Kände inte till denna tidigare. Lite övernaturliga inslag piggar alltid upp! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag är nog inget stort fan av de övernaturliga :)

      Radera
  12. Den här verkar jätteintressant. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera