fredag 29 september 2017

Helgfrågan v. 39


Nu är det säkert många av er som är på bokmässan men vi som är kvar hemma får roa oss med att svara på Helgfrågan hos Mia:

Idag har vi som har Instagram kunnat följa bokmässan.
Jag kan känna att bevakning av bokmässan från oss bokbloggare har minskat, det är faktiskt så att alla kan inte besöka mässan men kanske ändå vill hålla sig ajour.
Vad tycker du? Vad tycker du Bokmässan ska göra för att öka intresset för oss bokbloggare?
Jag kan tycka att jag som bokbloggare ändå har fått ganska mycket erbjudande och inbjudningar från förlag och sånt men vad just Bokmässan kan göra för att öka intresset vet jag inte.
Det är ju synd att de har tagit bort ambassadörerna och minglet men vad jag har förstått så ordnas det en del träffar ändå.

Bonusfråga: Min badrumsrenovering har kostat en del pengar så inköpen från bokmässan kanske inte blir så stor.(vem lurar jag 😩)
Om jag bara ska köpa 1 bok från bokmässan vilken skulle det vara?
Oj hjälp vilken svår fråga!!
Har svårt att tänka mig att man kan gå på en bokmässa och bara köpa en bok men det kanske går.

Kalla mig Amanda av Josefine Sandblom kanske.
Nu hade jag turen att få den hemskickad som recensionsexemplar men hade jag inte fått det OCH varit på bokmässan hade jag nog köpt den!

8 kommentarer:

  1. ibland är det kul att få böcker man vill ha

    SvaraRadera
  2. just nu vet jag alltför många böcker jag skulle vilja ha. Kalla mig Amanda känner jag däremot inte till, men den ska jag kolla upp

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mitt flöde bara överöses av bilder från Bokmässan, känns som om "alla" är där ;-)

    SvaraRadera
  4. Det var ett bra tips men kanske lyssnar på den.

    SvaraRadera
  5. Kalla mig Amanda verkar rätt kul. Funderar på om jag ska sätta upp den på läslistan. Den som aldrig blir kortare :).

    SvaraRadera
  6. Du får skicka iväg en beställning på cdon såg att de har 20% rabatt, kan man inte shoppa på bokmässan kan man ju unna sig en beställning ;)

    SvaraRadera
  7. Haha har faktiskt varit på bokmässan utan att det blev något bokköp, vet inte riktigt hur det gick till ;)

    SvaraRadera
  8. Ja, oerhört svårt att bara välja en bok.

    SvaraRadera