torsdag 29 september 2016

Flickorna på Englandsbåten av Lone Theils

Beskrivning från Adlibris:
"Två danska flickor försvann spårlöst på en färja till England 1985. Många år senare dyker ett foto av dem upp i en gammal resväska i en second hand-butik i den lilla engelska kuststaden Brine.

Journalisten Nora Sand som arbetar i London för den danska tidningen Globalt börjar nysta i historien. Hon beger sig till Danmark för att undersöka flickornas brokiga bakgrund på en ungdomsinstitution. Snart dras hon in i ett fall med en ohygglig seriemördare som avtjänar ett livstidsstraff på det beryktade fängelset Wolf Hall. Samtidigt som hennes ungdomskärlek dyker upp oväntat i London gräver Nora så djupt i det gamla fallet att hon till sist får anledning att frukta för sitt liv."



Mina tankar:

Det här var en riktigt spännande bok som jag tyckte väldigt bra om.
Gillade verkligen huvudpersonen Nora Sand och vad jag har förstått ska detta bli en serie så det är jag glad för.

Det jag gillar bäst med boken är att den börjar ganska lugnt och man få lära känna Nora och sen drar det igång ordentligt att det blir så spännande att det är svårt att lägga ifrån sig boken.

Slutet tyckte jag väl kanske inte var det bästa även om jag inte hade kunnat gissa mig till det så hade jag nog velat ha någon annan upplösning.
Hur som helst en väldigt bra deckare som är ett måste att läsa nu i höst!

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

2 kommentarer:

  1. Egentligen så vill jag läsa den här boken. Får se om det blir av någon gång.

    SvaraRadera
  2. Åh, har kikat på denna boken flera gånger! Den lät ju väldigt lovande iaf:)

    SvaraRadera