fredag 31 oktober 2014

Bokbloggsjerka 31 oktober – 3 november

Nu är det fredag igen och jag undrar var tiden tar vägen?
Är hemma från jobbet i dag och sen har hunden min gått och blivit skadad.
Fick åka akut till veterinären i går kväll och de fick söva ner henne och undersöka hennes tass.
Som tur var så var det inget jätteallvarligt men hon ska vila och äta medicin nu ett par dagar.
Känner mig inte helt hundra i dag men veckans fråga hos Annika ska jag väl orka med.

Har du några tips på liknande nyhetsbrev eller kanske en intressant sajt som boknördar borde kolla in?

Jag är väl en av de få boknördar som inte använder mig av Goodreads.
Har ett konto där och är inne och kika kanske var tredje månad..

Så jag vet inte om jag har några direkta tips.
Jag kollar mycket på Adlibris och Bokus och sen läser jag alla underbara bokbloggar som finns.
Kollar även på youtube och min favorit är Regan på PeruseProject.
Hon är en "booktuber" och har en sån energi och man bli alltid glad av att titta på henne!

34 kommentarer:

  1. Jag är nog egentligen glad för att jag inte har "upptäckt" youtube, det verkar vara en riktig tidstjuv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är verkligen en tidstjuv.. Ett par timmar försvinner lätt om man börja titta!

      Radera
  2. Har inte heller fastnat för goodreads faktiskt, så då är vi två i alla fall :)

    Vad har du för hund? De flesta boknördar verkar ju vara kattmänniskor (jag har iofs både hund och katt) så kul med fler hundägare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en blandras mellan Schäfer och pincher. Hon heter Emma och är tre år. Jag har faktiskt katt också. En liten flicka som heter Lilo! Vad har du för hund?

      Radera
  3. Booktuber får jag ta och kolla upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så kul att titta på för de är personer som påminner lite om en själv. De verkligen brinner för sitt intresse för böcker!

      Radera
  4. Du är inte ensam, ej heller jag har fastnat för goodreads och är hundägare! Ska kolla in ditt tips senare, kan vara perfekt att kolla på i stugan i helgen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att inte vara ensam att inte tokgilla goodreads då! Vád har du för hund? Trevlig helg!

      Radera
  5. Jag hänger också mycket på Bokus och Adlibris, men det kändes ju inte så nyskapande så därför blev det ingen jerka idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast goodreads är inte heller så nyskapande :)

      Radera
  6. Goodreads är ingenting för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har märkt mer och mer i dag att de finns fler som inte använder Goodreads. Trodde de bara var jag!

      Radera
  7. Bokus och Adlibris är ju ganska välbesökta även för mig, liksom såklart Goodreads. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Jag har inte heller fastnat för goodreads och jag har en infekterad vendetta mot Bokus pga ett bokpaket de trollade bort för mig (http://sannasbokhylla.blogspot.be/2013/10/det-ar-bokus-fel-att-benjamin-inte-far.html) men att få tips från alla er andra underbara bokbloggare har visat sig vara en guldgruva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad tråkigt med Bokus hoppas de löser sig!

      Radera
  9. Booktubes är en grej jag får lov att bekanta mig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är väldigt underhållande :)

      Radera
  10. Det enda jag egentligen utnyttjar med Goodreads är just deras nyhetsbrev och då får jag ju tips om nya böcker i genrer jag gillar. Lagom att få en gång i månaden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju smart men jag läser knappt engelska böcker så jag har nog inte så mycket nytta av det.

      Radera
  11. Hoppas hunden mår bättre. Jag älskar Goodreads och använder det nästan dagligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är lite piggare nu men det tar nog ett par dagar innan hon är på g igen. Tack för omtanken!

      Radera
  12. Har inte börjat kolla på booktubers, är rädd att jag kommer spendera alldeles för mycket tid där isf :)

    SvaraRadera
  13. Har också ett Goodreads-konto men kikar aldrig där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar vara en hel del som inte använde goodreads.. Jag som trodde jag var den enda!

      Radera
  14. Lite Bokus och AdLibris varje dag är ett måste

    SvaraRadera
  15. Jag har så fruktansvärt svårt för att orka koncentrera mig i de tio minuter som det brukar ta att se en video. För mig fungerar inte det formatet för bokbloggande. Trist, de verkar annars vara så charmiga som driver kanalerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa är jätteduktiga! Men formatet kan ju inte passa alla.

      Radera
  16. Jag använder inte heller Goodreads.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler än jag trodde som inte gör det!

      Radera
  17. Inget Goodreeds för mig med, jag använder mig nästan bara av bokbloggar och Bokus.

    SvaraRadera