torsdag 8 september 2016

Styx märke av Hanna Blixt

För att komma undan Styx soldater så gömmer sig Sofia och Leo i en ihålig ek som visar sig vara en magisk port till Sagofallet.
Sagofallet är en förtrollad plats där allt kan hända visar det sig och Sofia och Leo ger sig ut på ett äventyr som förändrar allt.

Det här var en riktigt spännande bok tyckte jag. Äventyret började på första sidan och höll igenom hela boken.
Sofia och Leo träffar på en hel del figurer i boken och alla är inte goda men tillsammans med enhörningen Månstråle så klarar de allt.. eller?

Även om den här boken riktar sig till yngre läsare än jag själv så hade jag stor glädje av berättelsen.
Kan tänka mig att den här boken fungerar utmärkt att läsa högt för yngre barn eller som högläsningsbok i en skolklass.
Spänningen gör nog att varenda unge sitter still!

Brukar inte läsa fantasy för yngre åldrar men omslaget lockade mig och det blev en lyckad lässtund!

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar