lördag 22 mars 2014

Nikkis dagbok 1 av Rachel Renée Russell

Titel: Nikkis dagbok 1
Författare: Rachel Renée Russell
Antal sidor: 282
Förlag: Modernista


Beskrivning från Adlibris:

"I Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv får vi följa fjortonåriga Nikki Maxwell som i sin dagbok skildrar sitt liv med alla dess utmaningar.
Vi får veta hur det är när hon flyttar till en snobbig ny skola, för en storslagen kamp med sin mamma om att få en iPhone, om hennes entusiasm för teckning och konst, och om hennes hatkärlek till den nya skolans drottning, en tjej vid namn MacKenzie som blir Nikkis rival i skolans konsttävling."

Mina tankar om boken:

Fick den här boken som recensionsexemplar och det har tagit ett tag för mig att plocka upp den ur läshögen.
Dels har jag väl tänkt att jag kanske inte kan ge den en rättvis bedömning eftersom det inte alls är min typ av bok eller att jag är rätt målgrupp för att läsa den här.

Men började iallafall bläddra i den för ett tag sen och vips så var den utläst!

Jag kom på mig själv att sitta och småle både åt historien och åt teckningarna och vet ni vad, jag gillade den här!

Den här boken var perfekt för mig att läsa mellan alla deckare och thrillers jag läst på sista tiden.

Hade jag varit ett antal år yngre hade jag nog älskat den här men betyget blir iallafall godkänt plus!

Påminner en del om Dagbok för alla mina fans av Jeff Kinney men frågan är om jag inte gillar Nikki bättre!

Betyg:

3,5 / 5

Köp boken på Adlibris / Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar