onsdag 15 maj 2013

Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman

Titel: Pojken som slutade gråta
Författare: Ninni Schulman
Språk: Svenska
Antal sidor: 340



Beskrivning från Adlibris:

En mörk augustikväll kommer ett larm till Hagfors räddningstjänst: en villa står i brand. När journalisten Magdalena Hansson kommer till platsen har huset nästan helt brunnit ner, väggarna har rasat och svart rök pulserar från de förstörda fönstren. Dagen därpå avlider en fyrtiotreårig kvinna av skadorna hon ådrog sig i branden. Några dagar senare brinner nästa hus. Och sedan ytterligare ett. Hagforspolisen står inför en av sina största utmaningar medan den lilla värmländska staden lever i skräck. Magdalena Hansson dras in allt mer i jakten på seriepyromanen och till slut är hennes engagemang djupt personligt. Och mycket riskabelt.

Mitt omdöme:

Tyckte väldigt mycket om Ninni Schulmans första bok,Flickan med snö i håret som ni kan läsa mer om här.
Hade därför jättehöga förväntningar på fortsättningen och jag kan säga att jag blev inte besviken!

Denna var nästan lika bra! Dock var inte själva mysteriet lika spännande men allt runtomkring var jättebra.
Ninni Schulman skriver så bra om vardagslivet och det är så skönt att få följa vanliga människor med vanliga problem.

Dock blir jag lite irriterad på slutet att Magdalena ska dras in i "sista striden" och lösa brottet precis som i förra boken.
Tycker synd om hennes son med som kanske få men för livet..
Hade jag känt henne på riktigt så hade jag sagt åt henne att byta till ett lugnare jobb.

Ser mycket fram emot att få fortsätta med tredje boken som förväntas komma till hösten.

Betyg:

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar