lördag 1 juni 2013

Andra andningen av Sofie Sarenbrant

Titel: Andra andningen
Författare: Sofie Sarenbrant
Serie: Emma Sköld 2
Antal sidor: 338
Förlag: Damm förlag


Beskrivning från Adlibris

"Stockholm Marathon har hittills klarat sig från dödsfall, men när startskottet går för det 35:e maratonloppet genom tiderna ställs allt på ända. Det är den första juni men det är kallare än på julafton. Precis utanför Stadion faller en man ihop och förs till ett sjukvårdstält men mannens liv går inte att rädda. Kriminalpolisen Emma Sköld är ledig den här dagen och finns på plats för att heja på sin syster Josefin som springer. När Emma är vid Rålambshovsparken har en livlös kvinna precis upptäckts vid vattnet och Emma rycker in. Det är ingen tvekan om att kvinnan bragts om livet. Finns det en mördare bland löparna? Och när i sådana fall dyker nästa offer upp?"


Mitt omdöme:

Trodde aldrig jag skulle läsa en bok som nästan enbart utspelar sig under ett marathon, eftersom jag och sport inte direkt hör i hop!
Tyckte ändå om den här boken och tycker att det är den bästa hittills som Sofie Sarenbrant har skrivit.

De sista 150 sidorna läste jag ut sent i sängen trots att lampan borde varit släckt för längesen!
Tyckte storyn var spännande och ville veta hur det skulle gå för de inblandade.

Tyvärr tycker jag ändå att huvudpersonen Emma är lite platt och tråkig och jag saknar lite djup hos övriga karaktärer med för den delen.
Hoppas Emma kommer fram lite mer i kommande böcker och att man få lära känna henne bättre.

Det här är en bok som passar utmärkt att läsa nu till sommaren. Den är lättläst med korta kapitel, spännande och underhållande.

Vill du läsa något med djup så kanske inte detta är boken för dig men är du ute efter något lättsmällt att njuta av i hängmattan i sommar så tror jag att Andra andningen passar utmärkt!

Betyg:

4/5


Boken finns att köpa på AdlibrisBokuscdon









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar