tisdag 11 juni 2013

Nattbarn av Hanna Gustavsson

Titel: Nattbarn
Författare: Hanna Gustavsson
Illustratör: Hanna Gustavsson
Antal sidor:188
Förlag: Ordfront Förlag


Beskrivning från Adlibris

Ingrid är 14 år och vill helst vara ifred med sin dator. Under aliaset "Nattbarn" hänger hon på olika forum när hon inte är upptagen med att googla könsorgan. Det är hennes tillflykt från en mördande tråkig tonårstillvaro och en mamma som precis blivit ihop med den otroligt störande Bosse.

När Ingrid precis har börjat åttan visar det sig att skolfotografen delar hennes intresse för hårdrock, och de inleder en hemlig vänskap på internet. En fredag när mamman är hos pojkvännen passar Ingrid på hon ska gå hem till fotografen...




Mitt omdöme:

Det här var inte alls som jag förväntade mig. Eftersom jag  trodde att det skulle vara färgformat blev jag först lite besviken när det var svartvitt.

Huvudpersonen Ingrid är ganska sur, tjurig och funderar alldeles för mycket på sex. Hon sitter mest vid sin dator och chattar på olika forum.

Känner inte alls igen mig från min tid som 14 år men det kanske beror på att det inte fanns varken facebook eller mobiltelefon då!

Tecknarstilen är jätteful men på något sätt så passar det in i berättelsen eftersom Ingrid är sur och tycker att hela världen är ful!

I det stora hela var det en okej berättelse och jag tyckte Ingrid växte mer och mer som person. Slutet var riktigt bra!

Betyg:

3/5

Finns att köpa på AdlibrisBokuscdon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar