lördag 3 augusti 2013

Bokbloggsjerka 2 – 5 augusti

Vill du veta mer om bokbloggsjerkan kolla in här!

Denna helgen är frågan följande:

Har du läst någon bok/några böcker som har lärt dig någonting om historia, konst, musik, vetenskap etc?

Eftersom jag mest läser böcker som i grund och botten är påhittade historier så tror jag att jag får svara nej på den frågan.

Fast jag vet att efter jag läst Da vinci koden av Dan Brown så kände jag mig väldigt smart fast jag vet inte än i dag vad som var fakta eller påhitt i den historien..

3 kommentarer:

  1. Författare ägnar ju trots allt en hel del tid åt research så man får ju hoppas att en del är sant i alla fall. Själv brukar jag googla för att kolla upp, speciellt när jag läser Dan Brown :)

    SvaraRadera
  2. Även påhittade historier kan innehålla äkta fakta om författaren gjort sin research :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det finns mycket sanning även i skönlitterära böcker. Det är alltid lika spännande att kolla vad som är vad, sanning eller fiktion, tycker jag.

    SvaraRadera