lördag 3 augusti 2013

Shuno av Dogge Doggelito

Har varit sugen på att prova på att läsa noveller nu ganska länge. Har varit lite skeptisk mot det formatet i tron att det kanske bli för mastigt och intensivt. Eller tvärtom att det blir för platt och tunt.

Har alltid gillat Dogge Doggelito så bestämde mig för att testa hans novell Shuno.

Den handlar om Shuno som är 9 år som ger sig ut med ett par killar från skolan för att snatta.
Alla killarna kommer från fattiga familjer så några egna pengar har de inte.
Naturligtvis åker de fast och polisen tillkallas..

Mina tankar:
Väldigt lättläst och trots sin korta längd så kommer man Shuno nära inpå livet. Jag känner för honom och förstår varför de kanske är som det är.
Slutet lämnar mig med en klump i magen..

Ja, jag gillar den även fast språket inte är det bästa så betyget blir 3/5


1 kommentar:

  1. Väldigt Finn och spännande novell men slutet är liksom lite för konstigt

    SvaraRadera