tisdag 19 november 2013

Lex bok av Sara Kadefors


Titel: Lex bok
Författare: Sara Kadefors
Antal sidor : 326
FörlagLilla Piratförlaget

Beskrivning från Adlibris:

Lex går sista året i gymnasiet och är så less. Less på alla prestationskrav och hetsen om entreprenörstänk, som ställs på henne och andra unga i dag. I protest skapar hon alter egot Maya som via sin blogg revolterar mot allt vad framgångssagor heter. Men vad händer när bloggen plötsligt visar sig vara just en riktig framgång?


Mina tankar om boken:

Kom i håg när jag läste Sandor slash Ida av Sara Kadefors och tyckte den var jättebra, därför hade jag ganska höga förväntningar på den här boken.

Boken är helt okej, men inget mer.
Får i bland påminna mig själv när jag läser att Lex är 18 år för det känns som jag läser om en tjej runt 14 år.
Lex som karaktär känns väldigt egoistisk både i sitt tänkande och i sitt agerande.

Även fast hon har haft det tufft så har jag svårt att tro att man som 18 år skulle bete sig som Lex gör i vissa situationer.

Saknar något överraskande då hela historien är ganska förutsägbar.
Boken tar sig något mot slutet och äntligen känner jag något för personerna jag läser om!

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus



4 kommentarer:

  1. Jag fick hela tiden påminna mig om att Lex skulle vara 18, det tyckte jag kändes väldigt osannolikt. Tack och lov så känner jag inga 18-åringar som beter sig så :)

    SvaraRadera
  2. Tyckte ändå att hon växte mot slutet!

    SvaraRadera
  3. Jag varit så sugen på att läsa den här, gillar ju Sara men nu blir jag lite osäker. Vad tycker du? Ska jag köra på?

    SvaraRadera
  4. Tycker absolut att du ska läsa boken om du är sugen på den. För mig stämde det inte med karaktären men hoppas att du gillar den bättre!

    SvaraRadera