lördag 2 november 2013

Svara om du hör mig av Ninni Schulman

Titel: Svara om du hör mig
Författare: Ninni Schulman
Antal sidor: 414
Serie: Del 3 i serien om journalisten Magdalena
Förlag: Forum bokförlag

Beskrivning från Adlibris:

Tidigt en oktobermorgon samlas Uvanås jaktlag utanför slaktboden för att tillbringa dagen i Tiomilaskogen. Efter några timmar återfinns Pär Sanner, en av älgjägarna, död på sitt pass medan hans fjortonåriga dotter som varit med honom är försvunnen. Vem har velat göra Pär så illa? Har den tjuvskjutna vargen som hittades ett par veckor tidigare något med det hela att göra? Eller har hans tvivelaktiga affärer blivit hans död? Mordutredningen kompliceras ytterligare av att Hagforspolisens nytillsatta krimchef Petra Wilander är lika misstänkt som någon annan i jaktlaget. Samtidigt presenterar Värmlandsbladet sitt stora sparpaket. För att rädda sitt jobb och sin redaktion granskar den föräldralediga journalisten Magdalena Hansson mordet och tar därmed risker som äventyrar hela familjens säkerhet. Livet i den lilla byn blir en mardröm för Pärs änka när deras hemligheter grävs fram en efter en. Och vem är egentligen vän och vem är fiende när det knackar på dörren?

Mina tankar om boken:

Har tyckt om de två tidigare böckerna i serien om Magdalena, Petra och Christer.
Denna boken är inget undantag för jag sträckläste den och älskade den.

Ninni Schulman är nog min svenska deckarfavorit.
Älskar hur hon blandar mord, blod och död med vanliga familjebekymmer.
Ninni Schulmans största styrka enligt mig är de personliga relationerna karaktärerna emellan.

Boken var väldigt spännande och jag hade svårt att räkna ut vem den skyldiga var i slutet.
Har du inte läst någon av böckerna tidigare tycker jag du ska ge de en chans.

Varning: Sträckläsning!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus





4 kommentarer:

  1. Jag är så himla, himla nyfiken på Schulmans böcker. Jag har enbart läst hyllande recensioner! Ska verkligen försöka läsa något av henne snart :)
    /Caroline - Bland böcker (www.blandbocker.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker alla hennes tre böcker är jättebra!

      Radera
  2. Åh den här ska jag snart läsa :)

    SvaraRadera