söndag 2 november 2014

Söndag och smakbit


Dagens smakbit kommer från En mörk och förvriden flod  av Sharon Bolton.
Det är den fjärde boken om Lacey Flint och jag tycker att den är väldigt bra.

"Och i dag hade flera timmar bara försvunnit. Hon hade vaknat tidigt på kvällen, och inte kunnat komma i håg något som helst efter det man gett henne lunch mitt på dagen.
Hon hade vaknat och känt sig stel och öm i hela kroppen och dimmig i huvudet av sömnen, och funnit att väggarna i hennes rum skimrade och dansade som de vore levande.
Vad gjorde de här människorna egentligen med henne?"

27 kommentarer:

  1. Den ligger och väntar på mig med, måste dock läsa de andra två först

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du bra läsning framför dig!

      Radera
  2. Spännande! Ska nog försöka läsa den här snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag! Älskar den här serien!

      Radera
  3. Ingen författare jag läst, Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar du deckare/thrillers så kika på de

      Radera
  4. Tack för smakbiten och ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  5. Usch, så skrämmande. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är lite skrämmande emellanåt!

      Radera
  6. Jeg har gledet meg til det kommer en ny bok om Lacey Flint. Jeg leste de tre første i sommer, men hoppet over Høstoffer som ikke handler om Lacey Flint. Nå håper jeg denne kommer fort på norsk :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Hade tänkt börja i denna ikväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande har precis läst ut den nu!

      Radera
  8. Oj, det låter lite bekymmersamt med eftermiddagar som försvinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan det kännas i riktiga livet med :)

      Radera
  9. Denna har jag också liggande hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hinner läsa den snart då!

      Radera
  10. Otäck smakbit. Bolton har jag ju tänkt att läsa någon gång, behöver lite mer tid bara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i bland är det svårt att hinna med allt man vill läsa.

      Radera
  11. Jag måste skaffa hem Ond skörd snarast så jag kan fortsätta på denna serie. Tack för smakbiten och hoppas du haft en fin söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ond skörd är väl ingen Lacey bok tror du menar Odödlig för de är bok nummer tre i serien.

      Radera
  12. Bolton har jag hört mycket bra om, men känner inte riktigt för det ruskiga... Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten :) Denna ligger och väntar i hyllan på att bli läst :)

    SvaraRadera
  14. Usch, att flera timmar som försvinner vill man inte vara med om. Tack för smakebiten:).

    SvaraRadera
  15. Har inte hunnit med att läsa något av Bolton ännu, trots att en av hennes böcker finns i bokhyllan

    SvaraRadera
  16. Låter spännande :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera