tisdag 7 april 2015

George R.R. Martin

Som en del kanske vet så läste jag de tre första böckerna i serien Sagan om is och eld av George R.R. Martin förra våren/sommaren.
Påbörjade även fjärde boken Kråkornas fest som jag läste ett par hundra sidor i innan jag av okänd anledning lade den åt sidan.

Kanske berodde det på att den är lite långsammare än de andra böckerna eller att jag helt enkelt behövde en paus från all galenskap!

Nu har jag börjat om i den och kan säga att jag saknat världen och alla karaktärer.
Nu är visserligen inte mina favoriter med i den här boken men den är bra ändå.
Målet är att läsa klart den här under aprilmånad för att sedan fortsätta med del fem Drakarnas dans.

Sen blir det en lång väntan på sjätte boken och det är nog ingen riktigt, förutom kanske George han själv som vet när den kommer.
Det senaste jag hörde var att den INTE kommer under 2015...

2 kommentarer:

  1. Läser första boken nu och jag är helt fast. Måste åka o köpa övriga böcker så jag inte får slut. Än :-)

    SvaraRadera
  2. Precis så gjorde jag med. Hade första boken hemma och började läsa och då var jag tvungen att åka och köpa de andra böckerna för att ha hemma!

    SvaraRadera