tisdag 21 april 2015

Liebster Award 2015.. igen!

Har ju redan gjort den här en gång men blev taggad av LexieLäser så jag tänkte svara på hennes frågor!

1. Vad läser du just nu?
Har precis börjat på Drakarnas dans av George R.R. Martin.

2. Vilken är din favoritbok genom tiderna?
Svår fråga men det får nog bli Jane Eyre av Charlotte Brontë.

3. Vad väljer du: läsa boken först och sedan se filmen eller tvärtom?
Läser helst boken innan jag ser filmen!

4. Vem är din favoritförfattare?
Jag gillar George R.R. Martin. Tycker att han skriver väldigt bra och skapar fantastiska karaktärer.

5. Om du fick ge mig ett tips på en bok som du tycker jag måste läsa vilken skulle det i så fall vara och varför?
Under kupolen av Stephen King!

6. Vad fick dig till att börja bokblogga?
Har länge läst andras bloggar och tyckte att det verkade kul att ha en egen blogg så på den vägen är det. Sen är det ett jättebra sätt att hålla koll på vad man läser.

7. Vilken är bästa filmen som är baserad på en bok?
Tittar inte så mycket på film så det var en svår fråga.

8. Vad är det bästa med att bokblogga?
Alla trevliga människor man lär känna som delar samma intresse som en själv!

9. Vilken bok har stått längst i din bokhylla?
Ingen aning :)

10. Vet du någon bok som du gillade men som andra inte alls gillade? Om ja, vilken var det och varför gillade du den?
Inte som jag kan komma på just nu.

11. Har du någon bok som du har sagt att du ska läsa men inte gjort än? Om ja, vilken bok då?
Många.. 
Usch får dåligt samvete bara jag tänker på det :)

2 kommentarer:

  1. jag älskar att se bra filmer som är baserade på en bra bok ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är dålig på att titta på film så det blir inte så ofta tyvärr.

      Radera