torsdag 5 maj 2016

Utmarker av Arne Dahl


Beskrivning från Adlibris:

Hon heter Ellen Savinger och har varit försvunnen i tre veckor.
Sam Berger fruktar att en seriemördare tagit henne, men få av hans kollegor inom Stockholmspolisen lyssnar på honom: utan kropp, inget brott.
Så kommer Sam i kontakt med den mystiska Nathalie Fredén som visar sig ha oanade insikter i fallet. En historia med hisnande förgreningar till Sams eget liv tonar fram: plötsligt är även jägaren jagad, och i utmarkerna väntar en sanning som alltför många vill dölja.


Mina tankar:

Jag har inte läst något av Arne Dahl tidigare men när Utmarker kom som första delen i en ny serie så varför inte.
Jag gillade den här boken till en viss del. Den var spännande och hade två väldigt intressanta huvudpersoner.

Men det var något med språket som inte föll mig i smaken.
Vet inte hur jag ska beskriva det men det var som det i bland blev för mycket.
För poetiskt och laddat på något sätt.

Själva deckarhistorien är klart godkänd även om det i bland var lite svårt att hänga med i alla svängarna.
Boken slutar på ett sådant sätt att man gärna vill läsa vidare och det kommer jag troligtvis att göra.

Betyg: 

3,5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

2 kommentarer:

  1. Gillar framsidan. Ser så kuslig ut ^^;; Synd att den bara blev en trea för dig. Men att du vill läsa vidare är ju i alla fall positivt :) Kanske bläddrar jag lite i den om jag ser den i nån affär :)

    SvaraRadera
  2. Hmm jag har funderat på denna, jag lyssnar nog på den då

    SvaraRadera