måndag 2 maj 2016

Yuko av Jenny Milewski

Beskrivning från Adlibris:

Malin flyr bruksorten för Linköping och studier på ekonomlinjen. När kontraktet på ett eget studentrum landar i brevlådan kan det nya livet börja. Men snart upptäcker Malin att allt inte är som det ska i studentkorridoren på Ryds Allé 23. Vad hände egentligen med den japanska utbytesstudenten som bodde i hennes rum och varför står hennes saker kvar i källarförrådet? Och varifrån kommer de märkliga hårtussarna i badkarsavloppet?



Mina tankar:

Den här boken gillade jag verkligen!
Lyssnade på ljudboken och jag som inte är lättskrämd tyckte vissa delar var väldigt skrämmande och otäcka.
Berättelsen tuffar på i ett ganska lugnt tempo men någonstans under ytan så bubblar spänningen hela tiden.

Gillade att boken utspelas under 90 talet och i ett studentområde.
Vill du ha något spännande att läsa/lyssna på så rekommendera jag verkligen Yuko!

Betyg:
5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

2 kommentarer:

  1. Lyssnade också på ljudboken, på kvällarna, hade mardröm första natten minns jag :D

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnade på ett föredrag av denna författare under förra årets Swecon. Hon var så härlig. Jag vill verkligen läsa denna :)

    SvaraRadera