måndag 16 januari 2017

Ibland mår jag inte så bra av Therése Lindgren




Jag har följt Therése Lindgren på You Tube väldigt länge så det var nästan ett måste att läsa hennes bok också.
Till en början vet jag inte vad det var som fick mig börja titta på Theréses videos då hon gjorde mycket sminkvideos som jag inte är ett dugg intresserad av.
Kanske var det för att hon verkade som en sådan trevlig och mysig tjej som fick mig börja följa henne.

Det känns som om Therése alltid varit ganska öppen med sin psykiska ohälsa och en del av hennes videos har handlat om det ämnet.

Nu till boken!
Jag valde att lyssna på boken eftersom det är Therése själv som läst in sin bok och det har hon gjort fantastiskt bra.
Skulle jag bara lämna omdöme för inläsningen skulle det bli högsta betyg.

Tycker om delarna som handlar om Theréses eget liv och hade gärna hoppat över faktabitarna i boken.
Inte för att det inte är viktigt men jag har läst väldigt mycket själv om panikångest och psykisk ohälsa att den biten kändes inte lika intressant.

Tycker dock att det här är en viktig och bra bok och jag hoppas att många läser och att de som känner igen sig i Theréses känslor förstår att de inte är ensamma om att inte alltid må så bra.

Betyg:

3/5

Finns på Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar