onsdag 31 juli 2013

Den femte vågen av Rick Yancey


Titel: Den femte vågen
Författare: Rick Yancey
Språk: Svenska
Antal sidor: 493
Förlag: Rabén & Sjögren

Beskrivning från Adlibris:


Efter första vågen finns bara mörker. Efter andra vågen är det bara de som har tur som överlever. Efter tredje vågen är det bara de som har otur som överlever. Efter fjärde vågen finns bara en regel: lita inte på någon.

Nu är det gryning efter den femte vågen och Cassie flyr från De andra. De som ser ut som vanliga människor men som dödar alla de ser. De andra, som har splittrat jordens få överlevande. Cassies föräldrar är döda och hennes lillebror tillfångatagen. Nu flyr hon för livet, hon flyr från De andra. Cassie har valt att inte lita på någon. Hon vet att ensam är stark inte bara är ett slitet uttryck, utan det kanske enda sättet att hålla sig vid liv.


Mina tankar om boken:

Oj vilken bladvändare!
En riktigt otäck bok och hela tiden i bakhuvudet medans man läser: " Det här skulle kunna hända på riktigt.."
Vi vet ju egentligen inte alls vad som finns där ute..

Vi får följa flera olika karaktärer i boken och i början blev det lite rörigt tyckte jag men efter ett tag så fungerar det utmärkt och till slut binds allt samman på ett fantastiskt sätt!

Älskade Cassies  berättarröst mest även fast hennes sätt att tänka i vissa situationer kanske inte var så realistiskt.
I bland blev det lite för käckt på något sätt.

Känner mig tom inombords och önskar att jag hade boken oläst för jag vet att nu måste vi vänta länge innan fortsättningen kommer..

Betyg:

5/5

LÄS, LÄS, LÄS

Köp boken på Adlibris / Bokus /Cdon






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar