måndag 22 juli 2013

Lyssnat på: Och så var det bara en av Agatha Christie


Titel: Och så var det bara en
Författare: Agatha Christie
Inläsare: Helge Skoog
Längd: 400 min
Språk: Svenska


Beskrivning från Bokus:

Tio små negerpojkar år supé i Rio,en satte i halsen, och så blev det bara nio.Tio människor blir bjudna till en ö, och kommer fulla av förväntan. Gästerna känner inte varandra men de har en sak gemensamt. Alla har de mörka hemligheter i sitt förflutna, som de till varje pris vill dölja. Men nu hinner det förflutna upp dem...En rad oförklarliga händelser på ön minskar antalet gäster undan för undan tills ramsan om de tio små negerpojkarna blir kuslig verklighet.Och så var de bara en är tidigare utgiven under titeln Tio små negerpojkar, ett klassiskt mästerverk av Agatha Christie.

Mitt omdöme:

Detta var mitt första möte med Agatha Christie och just den här titeln har jag varit nyfiken på ganska länge.

Tio främmande personer som åker till ett hus på en liten ö och en efter en mördas de och till slut börjar alla misstänka varandra eftersom det inte finns någon annan person på ön.

Det var spännande från början till slut och jag misstänkte samtliga för att vara mördaren.
Efter ett tag så räknade jag faktiskt ut hur det låg till fast det gjorde inte så mycket för det  var spännande ändå.

De tio karaktärerna på ön är ett gäng ganska knepiga människor med en del konstiga åsikter fast med tanke på att boken skrevs 1939 så har jag lite överseende med det.

Helge Skoog är perfekt som inläsare och han gestaltar de olika personerna trovärdigt.

Tyvärr verkar det som om både ljudboken och den tryckta boken är slut på förlaget så jag vet inte vad man kan få  tag på den..

Jag hade turen att få låna den från en vän men ett tips är att kolla på biblioteket!

Betyg:

4/5
Gillar du pusseldeckare så är denna ett måste!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar