lördag 11 januari 2014

Sparkle av Kaya McLaren


Titel: Sparkle
Författare: Kaya McLaren
Antal sidor: 301
Förlag: Kalla kulor

Beskrivning från Adlibris:

Jill har precis drabbats av missfall när hon hittar sin man i säng med en annan kvinna. Fullkomligt förkrossad släpper hon allt, lämnar bilen som precis gick sönder, köper en ny och flyr till sin barndoms stad Sparkle, en liten skidort i Colorado.

Lisa vaknar upp en morgon efter ännu en natt av meningslöst sex, tittar sig i spegeln och inser att hon inte längre vill behandla sin kropp som ett levande motell. Från och med nu tänker hon vänta på kärleken. Problemet är bara att kärleken kanske inte kommer från det håll hon räknat med.

Tioåriga Cassie har efter förlusten av sin mamma tappat tron på allt. Hon avskyr sina barnvakter, saknar sin mamma och letar meddelanden från henne i form av hjärtformade stenar. Hennes pappa, Mike, oroar sig för henne samtidigt som han själv har tappat fotfästet efter hustruns död.

Krossade hjärtan, hjärtskärande förlust och varm kärlek blandas i den här feel good-romanen, som utspelar sig i Colorados vackra snölandskap. Under en vinter i Sparkle förändras livet för tre trasiga människor och skapar en berättelse full av humor och värme som du sent kommer att glömma.


Mina tankar om boken:

Ville så gärna tycka om den här boken men tyvärr levde den inte upp till mina förväntningar.
Tyckte karaktärerna kändes så trista och saknade djup att jag inte brydde mig om vad som hände med de.

Cassie var väl ett undantag för henne ville man verkligen att de skulle gå bra för och det var nog på grund av Cassie som jag fortsatte läsa.

Berättelsen har det mesta en feelgood bör innehålla men jag får inga som helst  mysiga känslor när jag läser.
Saknar något och när boken är slut känner jag mig ganska tom.

Betyg:

2/5

Köp boken på Adlibris / Bokus


2 kommentarer:

  1. Nej, någon mysighetsfaktor hade inte boken, det håller jag med om.

    SvaraRadera
  2. Har kommit fram till att den här boken inte verkar vara något för mig, alls.

    SvaraRadera