lördag 19 oktober 2013

Författare jag gillar!

I helgens Bokbloggsjerka är frågan följande:


Finns det några författare som du tycker sticker ut (eller som du beundrar mer än andra) när det gäller deras sätt att skriva?

För det första så vill jag bara säga att jag beundrar alla som lyckas skriva en hel bok överhuvudtaget!
Försökte skriva en del när jag var yngre men fick aldrig ihop det så bara det att lyckas skriva en bok och att få den utgiven är beundransvärt nog!

Men nu till själva frågan!

En av mina favoritförfattare Marian Keyes beundrar jag. Inte för att hon har ett speciellt sätt att skriva på utan mer hur hon lyckas blanda svåra problem med humor.

Oftast är hennes böcker ganska tragiska och tar upp bland annat missbruk och psykisk ohälsa men det bli roligt på något sätt ändå!
Svårt att förklara men ni som läst hennes böcker förstår nog vad jag menar!

5 kommentarer:

  1. Marian Keyes är nog min favoritförfattare inom den genren!

    SvaraRadera
  2. Även det tragiska kan berättas på ett bra sätt.

    SvaraRadera
  3. Jag har bara läst några få böcker av henne men jag gillade dom :)

    SvaraRadera
  4. håller med, Marian Keyes har ett sätt att med värme och humor skildra de svåra sakerna i livet.

    SvaraRadera
  5. Förstår precis vad du menar :)

    SvaraRadera