söndag 1 november 2015

Jag är pilgrimen - En smakbit


"Platsen är ett enda kaos och larmet öronbedövande - polisradioljud från olika håll, rättsläkarassistenter som ropar att de behöver hjälp, en latinamerikans kvinna som står och snyftar. Även om offret inte kände en enda människa i hela världen verkar det alltid finnas någon som gråter på sådana här brottsplatser.
Den unga kvinnan i badkaret är oigenkännlig - de tre dagar hon tillbringat i syran har utplånat alla hennes drag. Det var planen, antar jag."




Denna söndag kommer min smakbit från boken Jag är pilgrimen av Terry Hayes.
En bok som jag precis börjat läsa nu i helgen.

Vad händer annars i dag?
Inte så mycket här i alla fall. Tänker tillbringa denna höstsöndag med att bara ta det lugnt.
Lite läsning och lite gott att äta så blir det nog bra.

9 kommentarer:

  1. 800 sidor! då får en hoppas att den är bra! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går lite segt just nu, inget fel på boken bara jag som är hösttrött!

      Radera
  2. En riktig tegelsten! :) Får se om jag kanske kommer sätta upp denna på läslistan, är lite nyfiken på den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara hört gott om den här boken så får du tillfälle att läsa den så tycker jag du ska ge den en chans.

      Radera
  3. Helt rätt att bara ta det lugn idag, hoppas du får en fin och härlig söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, eller en fin vecka kanske jag borde säga :)

      Radera
  4. Fy så hemskt att komma först till en sådan brottsplats! Tack för smakbit och ha en trevlig söndagskväll! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur att man inte är polis!

      Radera