måndag 30 november 2015

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 48

Barnboksbloggen har dragit igång något jättekul, nämligen Veckans bokbloggsfråga!
Tanken är väl att det ska vara något liknande Bokbloggsjerkan som jag saknar väldigt mycket. 
Hoppas fler vill hänga på det här eftersom det är så roligt att kika runt på alla svar plus alla nya bokbloggar som man hittar.

Vad tycker du om e-böcker? Föredrar du riktiga böcker att bläddra i eller läser du hellre böcker på din läsplatta/mobil? Och vad tycker du om att allt fler förlag skickar ut recensionsexemplar som e-böcker istället för fysiska böcker?

Jag föredrar absolut den riktiga boken framför e-boken.
Mest på grund av att jag inte har en läsplatta ( har läst en del e-böcker på ipaden men det är inget bra för ögonen efter ett tag)
Sen tycker jag om att hålla i en bok när jag läser.
Plus att böcker oftast är väldigt fina.
Blir jag erbjuden ett recensionsexemplar som e-bok så tackar jag oftast nej.
Kan förstå att det blir billigare för förlagen att skicka en e-bok men samtidigt måste de ju förstå att vi som älskar böcker kanske föredrar den "riktiga" boken.

Nu är jag lite sen med det här inlägget som jag egentligen skulle skrivit i helgen men har legat sjuk så har varken ägnat bloggen eller datorn en sekund.

3 kommentarer:

  1. Jag tackar oftast också nej till e-böcker som rec.ex. Men noveller har jag börjat ta emot i e-format.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Noveller är jag dålig över lag på att läsa tyvärr.

      Radera
  2. Åh kul med nya bokfrågor varje vecka. :) Ska hoppa på att besvara dem jag med. :)

    SvaraRadera