lördag 9 september 2017

Jag ser dig av Clare Mackintosh

Beskrivning från Adlibris:

"En dag upptäcker Zoe Walker ett foto på sig själv bland småannonserna i en Londontidning. Utan förklaring, utan hänvisning till någon hemsida. Det bara finns där - ett grynigt svartvitt foto och ett telefonnummer.
Hon visar upp det för sin familj, men de är övertygade om att personen på fotot bara är någon som liknar Zoe. Dagen efter finns en ny annons på samma plats i tidningen med en bild av en annan kvinna. Och dagen därpå ytterligare en.
Är allt bara ett misstag? Ett underligt sammanträffande? Eller är det någon som håller koll på dem... Zoe är fast besluten att ta reda på sanningen bakom bilderna."






Mina tankar:

Jag lät dig gå  av Clare Mackintosh läste jag förra året och det var en bok som verkligen grep tag i mig och höll mig på sträckbänken under hela läsningen så därför var förväntningarna på Jag ser dig skyhöga!
Skulle författaren kunna trollbinda och överraska mig så igen..

Boken börjar bra och det blir ganska så fort spännande men sen avtar det lite och jag tycker inte det händer så mycket.
Blir mest en väntan på att det ska ske något och jag tycker att det blir lite seg läsning emellanåt.
Tyvärr känner jag mig lite besviken, kanske hade tyckt om boken mer om jag inte hade förväntat mig att den skulle vara lika bra som Jag lät dig gå.

Samtidigt tycker jag att författaren har gjort ett bra jobb med att förvilla och lura läsaren för det blir faktiskt så att man misstänker varenda en i boken.
När väl sanningen uppdagas i slutet så kryper det av obehag i mig, man vet aldrig egentligen vem man kan lita på...

Betyg:

3,5/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar