tisdag 2 juni 2015

Topp tio böcker jag vill se som film!


Top Ten Tuesday denna vecka har tema böcker till film.
Väldigt kul tycker jag då jag alltid vill att en bra bok man läser ska bli film.

Har valt ut ett par stycken men har säkert missat många fina böcker som hade blivit bra filmer.

*Flickan från ingenstans av Justin Cronin
*Alla böcker av Lars Kepler
*Fangirl av Rainbow Rowell
*Eleanor & Park av Rainbow Rowell 
*En man som heter Ove av Fredrik Backman (på gång att bli film!)
*Legend av Marie Lu
*Livet efter dig av Jojo Moyes
*You had me at hello av Mhairi McFarlane
*En enda natt av Simona Ahrnstedt 
*Nattfilm av Marisha Pessl



20 kommentarer:

  1. Legend-trilogin BEHÖVER bli filmer alltså! :D

    SvaraRadera
  2. Nattfilm tror jag verkligen skulle bli en helbra film, helknasig men bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och kanske lite skrämmande förhoppningsvis.

      Radera
  3. Legend, Ove, livet efter dig och nattfilm skulle nog alla bli riktigt bra filmer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ove ska jag se så fort det bara går!

      Radera
  4. Keplers böcker skulle nog bli bra filmer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillade inte första filmen men det kan ju bli bättre!

      Radera
  5. Legend tog jag också med och även Eleanor & Park! Samt nattfilm! =) Keplers hade kunnat bli riktigt spännande filmer/tvserie i stil med Arne Dahl!

    SvaraRadera
  6. Flickan från ingenstans tror jag skulle göra sig väldigt bra på filmduken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Står på min bok att filmrättigheterna är sålda så hoppas det bli något av det.

      Radera
  7. Låter som bra filmmaterial alltihop :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom på flera andra nu i efterhand men som sagt det finns många bra böcker!

      Radera
  8. här är några böcker som står på min TBR - lista, men Moyes och Pessl tror jag absolut skulle bli bra film

    SvaraRadera
  9. Livet efter dig hade nog kunnat bli hur bra som helst!

    SvaraRadera
  10. Livet efter dig känns nästan underligt att ingen filmatiserat än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men förhoppningsvis så kommer det!

      Radera
  11. Eleanor & Park och Fangirl skulle nog bli bra filmer :-)

    SvaraRadera