söndag 14 juni 2015

Söndagens smakbit


Den här helgen hade jag planerat att läsa jättemycket men som vanligt så kom det andra saker i vägen.
Nåja, lite har jag läst i alla fall och boken jag just nu läser är Järnblod av Liza Marklund.


Detta är sista boken i serien om Annika och det ska bli intressant att se hur det kommer sluta.
Har tyckt de tidigare böckerna har varit ganska ojämna.
En del har jag gillat jättemycket och andra har jag inte gillat alls.
Vi får se vad jag tycker om Järnblod när den är utläst.

I den här boken försvinner Annikas syster Birgitta och det blir Annika som får söka efter henne.

"Hon drog upp axlarna och tog ett bättre tag om bagen, tvekade ett ögonblick men slog sedan Birgitta Bengtzon på mobilappen hitta.se (Birgitta hade inte tagit Andersson, Stevens efternamn, när de gifte sig).
En träff, Branteviksgatan 5F i Malmö.
Malmö? Skulle hon inte flytta till Oslo?"

38 kommentarer:

  1. Ja, det blir spännande att se hur hon gör för att avsluta serien. Tack för smakbiten och ha en fin söndag :)

    SvaraRadera
  2. Denna ser jag verkligen fram emot att läsa så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli spännande att se hur det slutar!

      Radera
  3. Spännande smakbit, tack för den! :).

    SvaraRadera
  4. Tror inte att Liza Marklund är något för mig. Tack för smakbiten och ha en fin söndag :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har bara läst den första delen i hennes serie om Annika och det är flera, flera år sedan. Jag har tänkt läsa serien jag också någon gång, det gäller bara att få tid över :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns så många serie man vill läsa så det är svårt att få tid till alla :)

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Jag slutade läsa den här serien, tröttnade på Annika helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tröttnat lite jag med tidigare men kände att jag ville ha ett avslut på serien nu.

      Radera
  7. Provade på ett par böcker i den serien men fastnade aldrig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa böcker i serien har jag gillat mer än andra delar.

      Radera
  8. Jeg har lest mange bøker av Marklund, så denne gleder jeg meg til! Håper den kommer i norsk oversettelse snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, hoppas den bli översatt fort då!

      Radera
  9. Snyggt omslag på boken! Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  10. Denne ser jeg frem til å lese. Jeg liker Liza Marklunds bøker :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  11. tack för smakebiten! LM kanske ångara ist och låter Annika Bengtzon leva vidare på annat sätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vet? :) Eller så har hon någon annan serie på gång!

      Radera
  12. Tack för smakbit! Verkar spännande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den har börjat lite segt men nu börjar den bli spännande!

      Radera
  13. Jeg leste de første bøkene til Marklund, som jeg likte godt, men ikke lest denne...Takk for smakebit.:)

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten! Ska snart börja läsa den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Hoppas du kommer gilla den :)

      Radera
  15. Det var längesen jag läste något av Marklund. Blir lite nyfiken när det står att det är den sista, men det är väl inte det bästa argumentet för att plocka upp en serie igen...

    SvaraRadera
  16. Åh vill läsa denna :) tycker som du att serien har varit något ojämn så jag är helt ok med att detta är sista i serien.

    SvaraRadera
  17. Järnblod har jag tänkt läsa nästa månad. Längtar! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  18. Har läst de tidigare böckerna i serien, så det blir nog den här också vad det lider. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  19. Tänk att det är den sista boken.

    SvaraRadera