tisdag 16 juni 2015

Sommarens läsning!

Då var det dags för veckans Top Ten som mer och mer börjar kännas som en upprepning. I alla fall för mig och jag tycker det har varit lite väl mycket tjat om sommarens böcker..
Temat den här gången är Tio böcker jag vill läsa i sommar..



Här ser ni min TBR-hög för tillfället och det är väl dessa böcker jag planerar att läsa först.
Sen har jag väl en ca 70 olästa böcker i bokhyllorna med som jag också vill läsa men som sagt det är ur denna hög jag väljer först.

Det är svårt att plocka ut tio här eftersom jag vill läsa alla!
Sen är jag lite humörläsare med så ena dagen kan jag vara sugen på en bok och nästa dag någon annan..

Men som det känns just nu:

*Sista riket av Brandon Sanderson
*När vi tvekade av Anna Todd
*Främlingen av Diana Gabaldon
*Alibi AB av Christina Larsson
*Odinsbarn av Siri Pettersen
*Falleri fallera falleralla av Carin Gerhardsen
*Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Björk
*Drakarnas Dans av George RR Martin
*Du är aldrig ensam av Sarah Dessen
*Hyresgästerna av Sarah Waters

18 kommentarer:

  1. Många böcker som jag skulle vilja läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ingen risk att man bli utan läsning i alla fall :)

      Radera
  2. Ja det har varit mycket om sommarens läsning nu ett tag. Jag vill inte heller ha för inrutat utan välja det jag känner för :)

    SvaraRadera
  3. Där finns en del som kan hittas i min TBR-hög också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det bli en riktigt bra lässommar då!

      Radera
  4. Sarah Waters tänkte jag också läsa. Sarah Dessen är jag också nyfiken på. Carin Gerhardsen och George RR Martin har jag också tänkt testa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har börjat på Carin Gerhardsens bok nu och den är väldigt spännande.

      Radera
  5. Åh du har mycket att se fram emot där! :)

    SvaraRadera
  6. Rekommenderar Det hänger en ängel starkt!
    Jag har också tänkt plocka någon Dessen ur dotterns hylla och läsa, kanske den där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fyra olästa Dessen böcker så hoppas hinna med åtminstone en :)

      Radera
  7. Nu blir jag sugen på att läsa Sarah Dessen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som om Dessens böcker passar bra under sommaren.

      Radera
  8. Hyresgästerna tänker jag också läsa i sommar eller rättare sagt lyssna på. Odinsbarn har jag börjat på men har lagt den tillfälligt åt sidan, få se när den blir läst. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har väldigt höga förväntningar på bägge de böckerna :)

      Radera
  9. Bra hög, ser flera bra författare på din lista :)

    SvaraRadera