onsdag 10 juni 2015

Vita spår av Emelie Schepp

Titel: Vita spår
Författare: Emelie Schepp
Antal sidor: 341
Serie: Jana Berzelius 2 
Förlag: Wahlström & Widstand

Beskrivning från Adlibris:

Ett X2000-tåg står stilla på Norrköpings centralstation i den kalla vinternatten. Ombord har en ung kvinna hittats död. Hennes fingrar är blodiga och från munnen droppar ett vitt skum. Det visar sig att kvinnan på tåget inte har rest ensam. Med sig hade hon en väninna som nu är spårlöst försvunnen. Vilka är kvinnorna? Och vad har hänt dem?
Ett märkligt fall måste lösas och Jana Berzelius kopplas in som åklagare. Men det dröjer inte länge förrän fallet blir mer personligt än hon har tänkt sig. Återigen ställs hon öga mot öga med sitt dunkla förflutna. När kriminalkommissarie Henrik Levin och hans kollega Mia Bolander får upp ett spår förstår Jana att misstankarna riktas mot en person i hennes absoluta närhet. En man hon helst vill glömma, en man som vet för mycket om henne. För att skydda sitt förflutna måste hon hitta den misstänkte innan polisen gör det.


Mina tankar: 

Det var ganska länge sedan jag läste Märkta för livet som är första delen i serien om Jana.
Men jag minns att jag gillade den och har väntat länge på en fortsättning.

I Vita spår träffar vi på Jana igen och jag gillar verkligen henne.
Hon är en tuff tjej men som kanske inte alltid gör det hon borde göra.
Hennes mörka och ganska mystiska förflutna gör att man vill ha reda på mer om henne och hennes karaktär känns inte tråkig på något sätt.

Tycker även att Mia är spännande att läsa om.
Dels för att hon  framstår som så himla osympatisk men i bland glimtar det till en fin sida hos henne.
Ska bli intressant att följa hennes karaktärs utveckling i kommande böcker.

Vita spår är en väldigt spännande bok, särskilt andra halvan av boken som jag knappt kunde lägga ifrån mig.

Emelie Schepp är på god väg att bli Sveriges nya deckardrottning om hon fortsätter i den här stilen!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / cdon



9 kommentarer:

  1. Jag har taggat dig Madde. Gör den om du har tid och lust. :)
    https://johannasdeckarhorna.wordpress.com/2015/06/11/currently-reading-tag/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul och tack så mycket. Jag har redan gjort den här taggen ganska nyligen men kul att du tänkte på mig!!

      Radera
  2. Märka för livet köpte jag på årets bokrea, hoppas få den läst snart så jag kan ta tag i denna då jag hört så mycket gott om båda :)

    SvaraRadera
  3. Detta är en författare som jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Lät som en både otäck och riktigt spännande handling. Okänd författare för mig.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst den första och får hålla ögonen på den här!

    SvaraRadera