onsdag 3 juni 2015

Vår egen lilla hemlighet av Ninni Schulman

Titel: Vår egen lilla hemlighet
Författare: Ninni Schulman
Antal sidor: 376
Serie: Hagfors 4
Förlag: Forum

Beskrivning från Adlibris:

"En kväll i april kommer socialsekreterare Anna-Karin Ehn inte hem från sitt arbete och hennes make anmäler henne försvunnen. Han vet att hon har blivit hotad på sitt jobb och fruktar det värsta.

Dagen därpå hittas Anna-Karins bil övergiven vid vägkanten några mil utanför Hagfors. Polisen hittar spår av blod i bilen och man misstänker att hon har utsatts för ett brott. Anna-Karin verkar ha levt ett helt vanligt liv med man och barn, men när man börjar skrapa på den prydliga ytan upptäcker man att hon har många hemligheter. Kan de ha lett till hennes försvinnande?"

Mina tankar:

Detta är fjärde boken om Magdalena, Christer och Petra.
Har läst de tre tidigare och tycker väldigt bra om den här serien.

Det bästa med dessa böcker är helt klart karaktärerna och hur man får följa de privat och inte bara i deras yrkesroller.
De känns så äkta och har fel och brister som gör att de blir väldigt trovärdiga.
Det är mycket vardagsrealism i den här serien.
Barn som ska passas och middag som ska lagas.
Jag gillar det och jag tror att Ninni Schulman skulle kunna skriva en bra roman även utan mord och elände.

Den här delen känns som den mörkaste i serien än så länge.
Våld i hemmet är ett problem som inte alltid märks utåt och det är det som gör ämnet så otäckt. Man vet inte riktigt alltid hur andra människor har det egentligen.

En riktigt spännande bok som jag sträckläste!


Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / cdon


4 kommentarer:

  1. Jag håller helt med om att det är hennes mörkaste bok hittills. Men bra var den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra. Hoppas att det blir fler i serien!

      Radera
  2. Den blir jag nyfiken på, har ännu inte läst något av Ninni Schulman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har fyra bra böcker att läsa!

      Radera