tisdag 23 juni 2015

#omläsning - Sommar med Kulturkollo

Sen jag började bokblogga för två år sedan så har jag inte läst om många böcker.
Beror mest på för att jag har så mycket mer att läsa nu så det inte känns som man hinner läsa om böcker.

Men under våren har jag faktiskt läst om Femtio nyanser av honom och Femtio nyanser av mörker av EL James.
Nu håller jag på med sista boken i serien och varför jag läser om just dessa böcker vet jag inte riktigt.

Kanske beror det på att jag såg filmen och helt enkelt ville läsa om de!

Jag väntar med spänning på fortsättningen Femtio nyanser av honom enligt Christian som kommer på svenska i slutet av sommaren.

6 kommentarer:

  1. Jag har inte läst de böckerna och inte heller sett filmen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om böckerna men filmen var sådär.

      Radera
  2. Jag har varken läst böckerna eller sett filmerna. Nej den typen av böcker fick jag nog av i min tonår, hehe.

    SvaraRadera
  3. Läste de böckerna på engelska innan de översatts till svenska - så egentligen borde jag nog läsa dem på svenska också för att se hur översättningen är...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också läst de på engelska först och jag tycker att de är mer pinsamma på svenska.. Vissa ord på svenska känns mer laddade än vad det gör på engelska..

      Radera