fredag 29 augusti 2014

Bokbloggsjerka 29 augusti - 1 september

Efter ett långt sommarlov så är Annika tillbaka med en ny bokbloggsjerka och en liten utlottning! 

Priset i utlottningen är underbart vackra bokaskar och den jag vill vinna om turen är med mig är den här!

Frågan den här gången är:

Vad har du läst för spännande böcker i sommar?

Har inte läst så mycket som jag hade önskat nu i sommar.
Skyller lite på värmen men även på att jag läser inte lika mycket när jag är ledig som annars..

Men jag läste Svärdets makt av George R.R. Martin och blev ännu mer förälskad i den serien.
Denna  tredje del i Sagan om is och eld är fruktansvärt spännande ( hade inte sett tv-serien innan så jag visste inte vad som skulle hända)

Ett par deckare har det blivit också, bland annat tre böcker av Carin Gerhardsen.




34 kommentarer:

  1. Game of thrones tänker jag nog inte börja läsa förrän alla böcker är skrivna. Tills dess håller jag till godo med TV-serien :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att ha en riktig favorit som sticker ut :)

    SvaraRadera
  3. R R Martin har jag inte provat ännu, men det är väl dags snart.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst men i höst tänker jag återvända till tv-serien som jag började kolla på för ett tag sen, men kom av mig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tv-serien är nästan lika bra som böckerna tycker jag!

      Radera
  5. Ja värmen har verkligen gjort det lite svårare att läsa ibland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Nu är det iallafall ganska behagligt ute där jag bor. Förra veckan var det runt 20 grader och det är ganska lagom :)

      Radera
  6. Måste bara fortsätta att läsa Sagan om is och eld. Det är andra boken som står på tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser bok nummer fyra just nu men har tyvärr fastnat lite i den..

      Radera
  7. Snart dags även för mig att läsa Game of thrones.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har verkligen ett par bra böcker framför dig!

      Radera
  8. Svar
    1. Så är det ju i bland. Man kan ju inte läsa allt.. Fast i bland önskar man att man kunde :)

      Radera
  9. Jisses, blev faktiskt lite avundsjuk på att du har böcker kvar i Martins serie... Vad jag längtar till nästa del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det. Jobbigt när man inte vet när nästa bok kommer!

      Radera
  10. Den håller jag på med att läsa, den är lite pausad just nu. Har fastnat lite plus att det kommit andra böcker i vägen. Får kanske ta tag i den snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har pausat bok nummer fyra just nu!

      Radera
  11. Jag håller med Monika, "Game of thrones" tänker jag inte börja läsa, om någonsin, förrän alla böcker är färdigskrivna. Jag är ingen tålmodig typ. Och jag ser inte TV-serien heller, jag blev för arg av den kvinnoföraktande sexploateringen i första avsnittet och bestämde att det där är ingenting jag är intresserad av att se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä kvinnor framställs väl inte till det bättre. Varken i böckerna eller serien.

      Radera
  12. Sagan om eld och is kommer jag någon gång läsa, men jag säger som flera andra: Martin får ha skrivit klart dem innan jag påbörjar serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är klokt men jag kunde inte vänta :)

      Radera
  13. Tackar för tipsen.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  14. Åh, nu blev jag ännu mer sugen på den serien. Måste börja med den snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja säger jag.. Eller vänta tills alla böcker är färdigskrivna tycker andra! Vilket som så är det fantastisk läsning!!

      Radera
  15. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska läsa Sagan om is och eld. Egentligen borde den passa mig..

    SvaraRadera
  16. Jag som inte gillar så mycket fantasy annars älskar de här så prova så får du se!

    SvaraRadera
  17. Älskar verkligen R.R Martin.

    SvaraRadera
  18. R.R Martin är en mycket skicklig författare. Har endast läst den första men sett alla avsnitt. :)

    SvaraRadera
  19. Jag har läst färre böcker och färre spännande böcker än jag både trott och hoppats den här sommaren...

    SvaraRadera
  20. Älskar GoT serien i båda formaten. Men han får se till och skriva på lite nu farbror Martin tycker jag.

    SvaraRadera