söndag 10 augusti 2014

Söndagens smakbit tillbaka

Jag tror att en smakbit på söndagen är tillbaka efter sommaruppehållet även fast inte det finns något inlägg för dagen än.
Jag har iallafall saknat smakbitarna så tycker det är skönt att vara tillbaka!

Jag har en veckas semester kvar och den tänker jag spendera i soffan med böcker, serier och massa glass.
Har blivit lite smått beroende ut av päronsplitt som måste vara den godaste glassen någonsin!

Just nu läser jag bland annat Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem.
Det är en svensk deckare som handlar om en polis som utreder ett fall där en gammal klasskamrat har blivit brutalt mördad.
Väldigt spännande än så länge!

Min smakbit kommer från sidan 17 i boken:

"Fabian tog plastfickan, tittade på fotot och insåg att det inte skulle bli någon paradisö. Han kände i gen fotot även om han inte kunde minnas när han senast hade tittat på det. Det var ett klassfoto från nian. Sista bilden där alla var samlade. Själv stod han på andra raden och snett bakom honom stod Jörgen Pålsson.
Överkorsad med svart tusch."

10 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en perfekt måte å tilbringe sommeren på! Jeg skal straks flytte meg fra pc'n og over i lesestolen for å fortsette på boken min. En søndag kan ikke gå over til å bli mandag uten at jeg har lest litt :-) Ønsker deg en fin ferie!

    SvaraRadera
  2. Den här vill jag väldigt gärna läsa! Tack för smakbiten, och hoppas du får en bra vecka :-)

    SvaraRadera
  3. Jag blir mer och mer nyfiken på den här boken.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Jag lyssnar på denna och tycker oxå att den är spännande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa delar är verkligen spännande!

      Radera
  5. Spänningen håller till sista sidan. I say no more ;) Hoppas du får en bra semestervecka!

    SvaraRadera