söndag 31 augusti 2014

Söndag och smakbit


Varje söndag brukar jag delar med mig av ett litet smakprov ur boken jag håller på att läsa.

Det är bloggaren Mari som står bakom detta men denna vecka har tekniken ställt till det men som tur är så ställer astridterese upp så vi får våra smakbitar!


Just nu läser jag Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen 
Det är hennes sjunde bok om poliserna vid Hammarby och de blir bara bättre och bättre!

Denna boken handlar mycket om vatten, dränkta katter och en hel del mord!


29 kommentarer:

  1. Ganska obehagligt om man tänker sig att katten inte drunknade av sig själv ... Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa delar är riktigt obehagliga!

      Radera
  2. Stackars katt. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är en hel del katter som råkar illa ut i den här historien :(

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Jag har läst alla böcker i serien, och hon tillhör verkligen mina favoritförfattare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att Gerhardsen är min favorit bland svenska deckarförfattare!

      Radera
  4. Tusen takk for smakebiten! :-)

    SvaraRadera
  5. Stackars kissen, tack för smakebiten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en del katter som råkar illa ut i den här historien!

      Radera
  6. De tre första har jag läst och nu har jag bestämt mig för att fokusera lite mer på den här serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna bli bara bättre och bättre enligt mig!

      Radera
  7. Jag tyckte det var riktigt obehagligt med kattmorden, jag som älskar katter ( och andra djur också förstås). Tack för smakbiten och ha en fin söndag :)

    SvaraRadera
  8. Har läst några av de första böckerna i serien men de funkade inte riktigt för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det finns andra böcker att välja på :)

      Radera
  9. Denne forfatteren hadde jeg ikke hørt om, men nå skal jeg slå henne opp og se om noen av bøkene er kommet ut på norsk :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  10. Dette er bøker jeg har hørt mye bra om, så jeg må nok lese Carin Gerhardsen en dag! Ha en fin søndags ettermiddag!

    SvaraRadera
  11. Vill verkligen fortsätta på denna serie tur att jag har alla böcker hemma förutom den sista delen.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten :) Tror inte riktigt det är någon bok för mig, särskilt inte om katter far illa.

    SvaraRadera
  13. Gillar Gerhardsen, så den här ska väl bli läst så småningom :)

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten. Jag har läst första boken i serien men sen kom jag av mig, kommer hela tiden andra böcker emellan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan det vara i bland! Hoppas du får tillfälle att fortsätta serien!

      Radera
  15. Stackars katt. Tack för smakbiten! Ha en trevlig söndagskväll.

    SvaraRadera
  16. Oprövad författare för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera